پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
نشست معرفی ظرفیت‌های حقوقی و رفع چالش‌ها

نشست معرفی ظرفیت‌های حقوقی و رفع چالش‌ها

- 1402/09/01

دوره آموزشی تربیت مشاور حقوقی و معرفی ظرفیت‌های کارگزار حقوقی ویژه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، دوره آموزشی تربیت مشاور حقوقی و معرفی ظرفیت‌های کارگزار حقوقی ویژه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری خراسان برگزار شد.

زنگنه مدیر کارگزار حقوقی بهداد، به عنوان کارگزار حقوقی پارک علم و فناوری خراسان در ابتدای این برنامه به رویداد قبلی این کارگزاری اشاره کرد و گفت: در رویداد قبلی متوجه شدیم ظرفیت‌های بسیار خوبی در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان وجود دارد که مغفول مانده است.

وی افزود: بسیاری از مدیران شرکت‌ها با این اندیشه که در ابتدا قراردادها کوچک است و کم کم به این حوزه ورود میکنیم ناخودآگاه در چالش‌های حقوقی قرار می‌گیرند چرا که هر نوع قرارداد می‌تواند مشکلات حقوقی بزرگی را به وجود آورد.

در ادامه سید ایمان شریعتی مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اهمیت حضور مشاوران حقوقی در هریک از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان گفت: عدم حضور این تخصص در بدنه پارک علم و فناوری خراسان در جهت رفع مشکلات مالیاتی و قراردادی باعث شد تا کارگزاری بهداد به این سازمان وارد شود.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌ها چون با نگاه نخبگانی و تبدیل ایده به محصول ورود می‌کنند در ابتدا به موضوع حقوقی توجه جدی نمی‌کنند و فقط برایشان تکنولوژی مهم است اما در هنگام انعقاد اولین قرارداد خلا حضور مشاوران حقوقی متخصص رخ‌نمایی می‌کند.

مدیر توسعه کسب و کار پارک علم و فناوری خراسان تاکید کرد: می‌باید در این حوزه با توجه به قراردادهای مورد توجه حتما مشاوران به صورت تخصصی تربیت شوند تا در این مسیر شبکه‌سازی مشاوران حقوقی نیز صورت پذیرد.

در ادامه مدیران شرکت‌ها و مدیران و کارشناسان پارک علم و فناوری خراسان مسائل خود را با وکلا و مشاوران حقوقی حاضر در جلسه مطرح کردند.

دانلود پیوست خبر نیکا خواجه پور نیکا خواجه پور سید ایمان شریعتی سید ایمان شریعتی